I fredags gick vi upp tidigt. Ellie hade 2,5års kontroll klockan 8.15.
Den gick bra. Hon är godkänd eller vad man ska säga. Hon klarar det hon "ska" göra vid sin ålder. 
Jag är inte orolig för hennes tal. Det kommer nya ord varje dag, men ska man jämföra med andra barn i hennes ålder så pratar hon dåligt. Jag vet att man inte ska jämföra men. Jag förstår för det mesta vad hon vill, men det gör väl alla föräldrar till sina egna barn antar jag.
BVC har som rutin att skicka en remiss till logoped om barn säger mindre än 25 ord. Jag har ingen koll på hur många ord hon säger, men tror det är mindre än 25. BVC sköterskan sa att hon skickar iväg den som rutin.
Jag känner att vi hellre kan åka dit och logopeden säger att det inte är några problem, eller så åker vi dit och märker att Ellie behöver en push framåt och då har vi kommit dit i tid. Känner inte att det skulle vara något slags misslyckande eller nått.

När vi kom hem så lekte vi massor, vilade en del, städade lite här och där. Vi gjorde det som föll oss in. En mysig dag helt enkelt.

Igår fyllde min kompis dotter Dahlia 1 år, så det var dags för 1års kalas. 
Var jättetrevligt där. Både Ellie och Jesper lekte runt som bara den. Vi var först dit och sist därifrån. Tycker inte om att stressa iväg när det känns som att man precis kommit dit.

(null)



Ellie fick bada på förmiddagen. 
När hennes hår är nytvättat så ser man lockarna hon har under dem slitna topparna hon får när hon sover. 
Hoppas lockarna följer med hennes hår när det växer ut nångång.



(null)


Själv lockade jag till mitt hår lite slarvigt. Har nästan rakt hår så får locka det själv ibland om jag vill ha lockigt.

(null)




Vi har våra barnförsäkringar hos Länsförsäkringar 
(typ alla våra försäkringar iofs) 
Av dem får man en rabattkupong på 20% på babya på bilstol nr 2, om du har din barnförsäkring hos dem. Den kan du använda inom ett år från det att ditt barn är fött.
Vi köpte den nya stolen, en maxi cosi, för någon vecka sen. Köpte en likadan som Ellie har, fast hon har en helsvart.
Idag satte Jocke in i bilen. Så nu slipper jag bära Jesper i babyskyddet. Nu får han vara i famnen istället när man ska någonstans. 
Får se hur det går när vi ska handla. Ellie har ju suttit där fram i vagnen och Jesper i vagnen i babyskyddet. Handlar vi på vår lokala Ica så kör Ellie en sån där barnkundvagn så då går det bra.
Får lösa det då helt enkelt om det blir problem.

(null)





Nu börjar buskarna äntligen bli gröna. 
Som jag längtar efter att våren är här för att stanna.

(null)

(null)

Kommentera

Publiceras ej