Vi kom upp ganska sent till våra vänner.
Sambon kör lastbil och givetvis ska allt krångla när vi ska iväg. 
Vi kom fram kvart i 11 på kvällen. Så vi pratade en liten stund bara sen skulle vi sova.
Ellie var övertrött och var på nytt ställe med nya leksaker. Så det tog ganska lång tid innan hon somnade. Hon var förtvivlad över att hon var tvungen att sova, men till slut så.
Jesper sov hela resan upp så jag trodde jag skulle få sitta uppe med honom, men det tog inte så lång tid att söva honom. Han sov ganska bra på natten också. Fick ju sova bredvid mig i sängen så det var inte ju inte så konstigt. Han sover alltid i sin spjälsäng annars.

Blev en tidig morgon, deras son är morgonpigg. Så vi tog en powernap runt lunch. Kändes som alla behövde det.
Sen åt vi god mat. Blev proppmätt.
Senare gjorde vi oss iordning och åkte till Österbybruk, till hennes föräldrar och fikade lite. Sen drog vi till midsommarfirandet.
Dem reste midsommarstången. Det var spelmän med fiol och nyckelharpa och vad det var som spelade. Kändes som ett riktigt firande. Har inte varit på det på många år. Alltid varit fest eller bara varit hemma.

(null)

(null)

Sedan var det dans. Jag och Ellie gick in i ringen. Hon är lite för liten fortfarande. Hon hängde inte med när vi gick runt och dansade. Så hon ville vara i famnen hela tiden. Vi dansade några danser till sen gick vi till dem andra. Hon blev så tung att ha på armen. 
Sedan var det uppvisning av gammaldans. Fick ta en amningspaus då. 
Sen sprang vi och lekte lite.
Lite senare flyttade spelmännen sig till en liten, liten loge. Så vi gick dit och tittade.
Har dansat gammalt i många år. Dem spelade vals när vi kom dit. Så jag tog Ellie på armen och dansade. Hon tyckte det var roligt och skrattade massor.

Åkte hem runt halv 8. Stannade och käkade på max.
Efter det satt Ellie och pratade (läs skrek) i bilen. Lite jobbigt var det. 
Trodde aldrig hon skulle somna. Strax efter 22 la hon snutten över huvudet, vilket hon inte brukar göra. Det var effektivt för hon somnade till slut. 
När vi kom hem kunde vi flytta över henne till sängen direkt.
Jesper sov hela resan hem också så jag trodde att jag behövde sitta uppe ett tag. Det räckte att byta blöja, till pyjamas och amma sen somnade han ganska fort.

(null)


Kommentera

Publiceras ej