Igår startade dagen inget bra. 
Märkte redan på natten att jag troligtvis kommer ha ont k huvudet när jag vaknar. 
Fick migrän av det. 

Lilleman sov väldigt dåligt, vaknade flera gånger på natten. Han vaknade väldigt tidigt också.
Gick i alla fall upp och gjorde iordning barnen, käkade frukost och körde Ellie till förskolan. 
Då passade Jesper på att somna i bilen.
Åkte till affären en snabb sväng och handlade lite.
När jag kom hem tänkte jag att jag skulle flytta över Jesper från bilstolen till soffan så han kunde sova bekvämt, men då vaknade han givetvis.
Efter många om och men så somnade han om och jag fick sova en sväng också.

Tyvärr spydde jag några gånger under tiden också pga av migränen. Så mådde inte alls bra igår. Det var skönt att Ellie var på förskolan. Det är skillnad på att ha båda barnen hemma eller bara ett.
Sen var det dags för lunch för Jesper sen hämtade vi syrran på förskolan.

Eftersom jag mådde så dåligt så tog Jocke med sig Ellie på sin kurs han skulle ha på kvällen sen. Vi tänkte att det gör inget att det blir sent, hon kunde sova ut idag eftersom hon inte skulle på förskolan.
Jesper somnade ganska direkt efter dem hade åkt. Jag försökte sova. Lyckades somna en stund, men sen ringde telefonen. Det var farmor som ringde och skulle säga grattis. När vi la på ringde pappa och skulle säga grattis. Under tiden vi pratar så öppnas ytterdörren. Jag blir livrädd.
Då står svärmor i dörren och kom för att gratta mig.
Tyvärr mådde jag ju inte så bra så dem åkte igen. 
Fick väcka Jesper så han kunde få något i sig. Han var vaken kanske en halvtimme sen höll han på att somna igen. Så jag fick gå och göra iordning hon för natten. 
Så min födelsedag, den 34 i raden blev inte så bra.
Fick många grattishälsningar på fb så den blev bra ändå.

Kommentera

Publiceras ej