I fredags fyllde min lilla prins 1 år. Tänk att det redan gått ett år. Tiden går så sjukt fort.

(null)


Vi hade kalas för honom i lördags. 
Det var lyckat. Alla tyckte om fikat, Jesper verkade tycka om presenterna. Och alla barnen lekte med varandra och hade roligt.
Det som var tråkigt var våran present. Han fick en aktiveringsbox som man ska stoppa klossar i, men klossarna var inte med. Fick åka tillbaka och byta den, men det var inga problem.
Vi diskuterade om vi skulle göra en tårta som Jesper kunde äta av, men vi valde att göra en vanligt tårta och något eget till honom.
Vi krossade digestivekex och hade banan och jordgubbar i det med sojagrädde. Jesper tyckte det var jättegott.

(null)

(null)

(null)



I måndags var jag och Jesper inne på barn och ungdomskliniken i Örebro för att gå vidare med hans allergi/eksem.
Vi ska fortsätta som vi gör. Han fick ta ett blodprov för att se om han kanske är allergisk mot gluten också. Fick en liten starkare salva att variera lite med. 

(null)

Ska få gå på smörjskola också. Dem sa att det ser ut som att jag smörjer bra, men att jag i så fall skulle få se att jag gör det bra. Jag kände först att det skulle vara onödigt, men när hon sa att jag får bevis för att jag faktiskt kan det, om jag gör rätt vill säga, så kändes det ändå självklart att jag ska åka dit.

Igår var jag där på mjölkskola. Vad väl egentligen inte något nytt. Kunde typ allt hon sa. Det var något ord jag inte hade nån aning om.
Det har ju gått typ 8 veckor sen vi fick reda på att han är allergisk. Har ju fått lära mig själv liksom.

Skulle ha körövning på kvällen sen. Eftersom Jesper är så mammig så bestämde vi att jag inte skulle komma hem mellan mjölkskolan och kören. Så jag passade på att åka till Marieberg köpcentrum och handla lite kläder till Jesper. Märkte igår att jag mest köpt byxor till honom. Har typ inga tröjor till honom. Så passade på att fylla upp lite. Har precis bytt till storlek 74 på honom. Har bara handlat lite då och då när jag hittat nått, men mest byxor tydligen.
Hittade även lite grann till Ellie också, även om hon inte behöver.

Idag har jag själv varit hos läkaren. Har ganska mycket migrän.
Fick tabletter som jag ska ta när jag märker att huvudvärken börjar komma. Hjälper inte dem tabletterna så ska vi testa en tablett som jag ska ta varje dag. Det vill jag helst inte göra, men om det inte hjälper så får jag testa.
Både läkaren och jag tror att jag har migrän för att det så mycket med Jesper hela tiden. Smörja hela tiden, läkare hit, läkare dit, han sover inte hela nätterna än, så jag får inte heller sova. Tror att det kommer bli mycket bättre bara Jesper kunde börja sova lite bättre. Inatt sov han mellan 22.30-6.20. Så det kanske är en början.
Kollade upp mitt öra också. Har haft lite ont i örat sen i söndags och lock för örat. Har tydligen hörselgångsinflammation. Fick öronproppar att använda. Har tagit en gång och det känns redan lite bättre.

Hade tänkt att gå till förskolan och hämta Ellie idag. Det är så fint väder.
Men Jesper sover fortfarande. Behöver ge honom lite lunch innan vi går. Tror inte jag kommer hinna det. Vi får ta en promenad när vi kommer hem istället.

Kommentera

Publiceras ej