I lördags hade vi en extra körövning. När vi kom it från den strax innan 12 var det jättehärligt väder.
Sa till Jocke när jag kom hem att vi borde gå ut en runda och ta vara på vädret.
Sagt och gjort, bi åkte och handlade lite, sen åkte vi till sportstugan och grillade. Först gick vi en sväng. Sen när Jocke fixade grillen lekte jag och barnen.
Under tiden kom en kompis också.
Det var jättehärligt att sitta där och grilla.

(null)


På kvällen åkte jag och kompisen in till brunnsparken och dansade till Perikles. 
Jag hör bara dem på dansveckorna på sommaren så jag var sugen på att åka dit.
Jag har ont i ryggen sen mina graviditeter så jag har inte kunnat dansa så mycket.
I lördags dansade jag massor om man jämför vad jag brukar dansa. Så skönt. Känns som att det går på rätt håll nu.

I måndags var det dags för förstahjälpen + HLR på barn, utbildning på familjecentralen.
Gick den när Ellie var ett halvår eller nått. Så det mesta var repetition, men det var bra. Tänkte några gånger, just det så var det ja. 
Var i insatsstyrkan på jobbet när jag bodde i Alvesta. Då gick vi igenom HLR ofta.
Känner att det sitter i ryggmärgen. Sen är frågan hur jag skulle reagera om jag en dag skulle behöva utföra det.
Vi fick spela lite teater och visa vad vi lärt oss.
Jag "fick" ett stort jack i handen. Slant med en kniv.
En annan kille fick en borr i handen.
Bilderna är alltså inte på riktigt. Och dem är slarvigt gjorda eftersom vi bara skulle spela lite snabbt.

(null)

(null)


Idag försöker jag städa och dona lite. Jesper fyller 1 år imorgon. Redan? Alltså tiden går så sjukt fort.
Vi ska ha kalas för honom på lördag. Kan ju va roligt att ha det lite fint när släkten kommer på kalas.
Jesper är ganska mammig så vi får se om jag får fixa och dona när han är vaken eller om jag får vänta till efter kören ikväll.
Vad tror ni?

Kommentera

Publiceras ej