I tisdags hade öppna förskolan en utflykt till Julita gård där Pettsson och Findus skulle befinna sig.
Jag, Ellies ena gudmor Hanna och barnen åkte dit. Gick en runda där inne innan vi skulle äta lite.
Öppna förskolan hade med sig pastasallad som vi skulle äta. Alla satt på filtar i gräset och åt och hade trevligt. 
Ellie såg nog bara Pettsson och Findus som vanliga människor för hon brydde sig inte om dem alls. Trodde inte att hon skulle göra det heller, hon är lite för liten för det. Nästa år kanske det blir roligare för henne. Då förstår hon nog mer. Det var roligt att komma iväg i alla fall och Ellie verkade ha det roligt med gudmor.

(null)

(null)



Igår hade vi en riktig slödag här hemma jag och barnen. 
Vi var hemma hela dagen. På kvällen åkte vi och mötte sambon på Marieberg och käkade lite. Jag handlade lite på rean tlll Jesper, en födelsedagspresent och blöjor. Får gå upp en storlek på Jesper igen. Han växer fort.

Idag ska jag försöka plocka undan lite här hemma innan vi åker ikväll.
Ska åka till ett par vänner utanför Uppsala ikväll och kommer hem imorgon kväll. 
Födelsedagspresenten är till deras son som fyllt år i veckan.
Det är roligare att komma hem när det är städat än leksaker överallt som det är just nu. Ellie plockar väl fram dem igen när jag plockat bort dem.

Nu ska jag nog gå och väcka Ellie, hon sover fortfarande. Synd att inte Jesper också gör det så hade jag kunnat få sova ut för en gång skull. 
Tur man älskar dem små liven!

Kommentera

Publiceras ej